Het gebruik van kunstmatige intelligentie in de gezondheidszorg staat al geruime tijd in de krantenkoppen. Maar, het hoeft niet elke keer over medische robots te gaan – er is meer aan de hand!

Een perfect voorbeeld is de automatisering van de gezondheidszorg. Bij automatisering in de zorg gaat het om het gebruik van verschillende software die de efficiëntie van de medische dienstverlening bevordert.
Deze technologie maakt gebruik van moderne technieken en hulpmiddelen om redenen van efficiëntie. Ze helpen de veiligheid, de beveiliging en de gezondheidstoestand van uw dierbare thuis te bewaken.

Met dat in het achterhoofd delen we de twaalf redenen waarom automatisering in de gezondheidszorg nuttig is voor zowel de zorgverleners als de patiënten.

Hoe helpt automatisering de gezondheidszorg?
De komst van moderne hulpmiddelen en technologieën is iets om je over te verbazen. Deze tools worden nu gebruikt om high-performance computing en de omgang met hoeveelheden gegevens te bevorderen. Technologie heeft ook een opmerkelijke impact op de meeste operationele en administratieve gebieden. Deze zijn;

1. 1. Sneller gegevens ophalen
Het genereren van gegevens is een cruciaal aspect van de gezondheidszorg. De EHR-machines worden nu verbeterd om gegevens in real-time te genereren. Dit zal het gegevensextractieproces vergemakkelijken en de patiëntenzorg verbeteren. Bovendien zullen artsen in de gezondheidszorg gemakkelijk toegang krijgen tot de benodigde informatie wanneer dat nodig is.

2. 2. Verbeterd bestellen
Het bestelproces is uitdagend en tijdrovend. Met een HER-machine kost het meerdere klikken om een enkele bestelling af te ronden. Echter, voorspellende AI-technologieën kunnen de efficiëntie van het bestelproces aanzienlijk bevorderen.

3. 3. Sneller factureren
Het gebruik van AI in inkomstenapplicaties kan helpen om rekeningen sneller te regenereren. Bovendien bespaart dit tijd bij het presenteren van rekeningen aan patiënten, waardoor de klanttevredenheid toeneemt.

Hoe helpt Zorgautomatisering patiënten?
We geven allemaal de voorkeur aan het gebruik van de meest geavanceerde systemen in de gezondheidszorg. We willen allemaal meer efficiëntie en consistentie. Nou, dat is wat automatisering doet. Wat is er nog meer? Het is het hervormen van gezondheidszorgprocessen en het effenen van de weg voor meer vooruitgang. Kijk eens hoe de automatisering van de gezondheidszorg de patiënten ten goede komt.

1. 1. Vroegtijdige opsporing van ziekten
Vroegtijdige opsporing levert patiënten op verschillende manieren winst op. Het maakt een vroege behandeling mogelijk, wat de voortgang van de ziekte belemmert. Met technologische vooruitgang zoals AI in de gezondheidszorg is het gemakkelijker om te bepalen of een patiënt een bepaalde ziekte heeft. In de meeste gevallen gebeurt dit voor het optreden van de symptomen.

Het neurale netwerk kan bijvoorbeeld longkanker in een vroeg stadium opsporen. En dit is sneller dan bij getrainde radiologen. Met alle voordelen van AI in de gezondheidszorg kunt u achterover leunen, genieten van een betere gezondheid en uw dierbaren betrekken bij het schrijven van een levensverhaal. Hoe is dit mogelijk? U kunt uw gezondheid gebruiken om een levensbiografie op te bouwen. Voeg afbeeldingen, video’s, muziek, tekst en elk ander detail toe dat uw kleinkinderen zal inspireren.

2. 2. Snelheid & Precisie in Medische Diagnostiek
De tijd is zeer kritisch in de diagnosestelling, vooral bij ernstige ziekten. Een vertraagde diagnose brengt de patiënt een groter risico met zich mee op verergering of het bezwijken voor de ziekte. Door te proberen het proces te versnellen, kunnen gezondheidswerkers gemakkelijk blunders maken die resulteren in onnauwkeurige resultaten. Het geautomatiseerde diagnostische proces levert echter snelle en nauwkeurige resultaten op.

Wat is er nog meer? Automatisering helpt bij het opsporen van afwijkingen van het aanbevolen zorgplan voor de patiënt, waardoor het voor artsen gemakkelijker wordt om in real-time in te grijpen. Met de geautomatiseerde doseermachines in ziekenhuizen ontloopt u lange wachtrijen en krijgt u in een mum van tijd de juiste medicijnen. Het wegwerken van conventionele en inefficiënte processen verhoogt ongetwijfeld de productiviteit en verbetert de kwaliteit van de zorg.

3. 3. Levering van kwaliteitszorg
Automatisering stelt zorgverleners in staat om betere diensten aan te bieden. Deze omvatten; verhoogde efficiëntie, beter patiëntenbeheer en het ophalen van gegevens van patiënten. Patiënteninformatie is altijd beschikbaar wanneer dat nodig is en dit vereenvoudigt de zorgprocessen. Dit zijn onder andere; indexering van patiënten, gegevensinvoer en medische voorgeschiedenis. Automatisering in de gezondheidszorg stelt zorgverleners ook in staat om patiënten nauwlettend in de gaten te houden, patiënten te herinneren aan vervolgafspraken en sneller te factureren.

4. 4. Verbeterde patiëntenparticipatie en -beheer
Tegenwoordig gebruiken de meeste patiënten mobiele apps voor een grotere betrokkenheid. Service mobiele apps vergemakkelijken het beheer van de patiëntenzorg. Ze maken het gemakkelijker om afspraken te maken, de geschiedenis van de patiënt te controleren en de ziekenhuisrekeningen te betalen. Mobiele apps helpen patiënten ook bij het zoeken naar gezondheidsadvies en het in contact blijven met artsen.

5. 5. Minimale fouten
Eenvoudige fouten in de gezondheidszorg kunnen kostbaar zijn. Artsen zijn verplicht om fouten te maken door vermoeidheid en onoplettendheid. Dit is echter niet het geval bij geautomatiseerde machines. Zorgverleners kunnen elektronische systemen gebruiken om tijdig en efficiënt diensten aan te bieden. Een geautomatiseerd platform is meer gestroomlijnd en laat geen ruimte voor blunders.

Het zijn Da’s 178 links